Interiørinspirasjon

Selv om jeg som ung student ikke har noen planer om å flytte inn og innrede et hus i nærmeste fremtid, er jeg veldig glad i å lese interiør-blogger. God stil er noe jeg generelt er glad i å følge med på, enten det gjelder innredning, mote, fotografi osv. Og ved å ta inn mange inntrykk tror jeg at man selv får en mer definert stil og blir stadig mer bevisst på hva man selv liker. I tillegg til at man selvfølgelig får masse gode idéer man kan bruke selv!

Her er to bilder fra hjemmet til Yuri Psinakis loftsleilighet i San Fransisco – innredet av designer Mark McCullough (som dessverre ikke har noen nettside enda):

Det jeg liker ved interiøret er det er både rene linjer og myke nyanser, samtidig som det føles varmt og hjemmekoslig. Bildene som henger hulter til bulter og den lille lenestolen er det som virkelig selger rommet for meg. Blomstene er også utrolig pene.

Dette neste bildet er av et luksushus i Paddington, Sydney:

 

Her har designeren blandet moderne og mer tradisjonell stil. Kontrasten mellom den moderne trappen og de barokkinspirerte møblene (og til dels veggen som i seg selv gir en morsom effekt) gjør at rommet virker unikt. Selv syns jeg gulvet og murveggen er utrolig flott! Her kunne jeg godt bodd, selv om jeg muligens ville hatt litt mer farge på veggen, fordi jeg rett og slett syns det er litt kjedelig med helhvite vegger.

Videre ser du et par interiør-bilder jeg hadde liggende på pc-en:

Ah, jeg elsker blomster! De kan virkelig gjøre et rom friskere, kan de ikke?

 

Leave a Reply

